fredag 25 juni 2010

sakar dig

Detta inlägget är tillägnat en person som fanns i mitt liv i 11år.

Jag säger inte att jag tänker på dig varje dag, men du är en av de jag ofta tänker på och undrar verkligen om det var rätt att du försvann ur mitt liv samma dag som jag fyllde 11.
Alla födelsedagspresenter, alla kramar jag fick av dig innan det tog slut.

Det är inte bara jag som sakar dig, dina barn, jag och så klart dina syskon och alla andra du hade runt dig. Jag vet att dem likaväl som jag ofta tänker på dig, vissa varje dag vissa mindre.
Du var en som fanns där, du var en som gillade att hjälpa folk. jag kanske inte förstod så mycket när jag var mindre än elva år, men hade du fortfarande levt ditt liv idag så tror jag att du ställt upp för mig som du gjorde mot alla andra i dina dagar.

För några veckor sedan tog jag steget ut i verkligheten och jag önskar så att du skulle varit där vid min sida och sett mig le! Jag hoppas du gjorde det där du är även idag! Du ska veta vilka fantastiska barn och barnbarn du har.

Det var inte rätt att du skulle försvinna ur våra liv, inte på det sättet du gjorde. Inte på min dag!
Det går inte en födelsedag utan att en tår rinner ner för min kind, den dagen kommer alltid påminna mig om dig. Om du bara kunde levt idag så jag kunde berätta för dig hur tacksam jag är att du fanns där de åren du levde!

Jag hoppas verkligen att du har det bra där du är!
Ingrid Sjöberg, du dog 020923 alldeles för tidigt!

Inga kommentarer: