fredag 26 februari 2010

Gastrobiopsi

God kväll♥
Idag var det den 26:e vilket var datumet jag skulle till Sjukhuset för att kolla min gluten och man gör undersökningen via en gastrobiopsi.
Vi var i god tid redan klockan 13:00 och satt och väntade, då vi hörde att det inte bara var jag som skulle in utan 3 till i rummet. Så allting var försenat, men när det väl var min tur så gick jag in, nervös som fasen.

Sköterskan frågade mig hur jag kände mig, och bad mig även att dricka en vätska som gör att man tömmer magen på slem osv. Sen fick jag bedövning i halsen, som var starkt och känns som att hela halsen svullnar igen och att man inte får luft, efter det ber hon mig att jag ska lägga mig ner på sängen på sidan. Hon frågar om det är okey, och jag börjar gråta. De kör igång, hon håller min hand och smeker min kind. Det gör ont och jag får panik, de ber mig svälja men jag klarar inte av det, svälj igen, kan inte.. Svalde fem gånger innan de fick ner den genom halsen på mig.

Väl nere i magen/tarmen så får jag kväningar, jag gråter fortfarande hysteriskt och hade svårt att andas. Tillslut var de klara och de drog upp slangen ur magen på mig, lika ont på vägen upp som på vägen ner. Väl när den är ute dreglar jag något fruktansvärt, mitt ansiktet och ögon är svnullna och röda, och jag kände lättnad över att jag kan andas igen.

Undrar egentligen vad läkarna tyckte om denna dagen, jag själv tycker att jag både borde ha fått lugnande samt att pappa borde fått vara med inne på operationsavdelningen. Men icke sa nicke, nu får jag vänta 4 veckor på provsvaren.

Kvällen har varit jobbig, illamående och har nu tagit två alvedon då jag har så ont när jag sväljer.
Ska strax lägga mig i sängen och försöka få några timmars sömn.

Lots of love♥

Inga kommentarer: