fredag 10 april 2009

Jag har som sagt inte bloggat den seanste tiden bara för att jag inte har haft den orken i kroppen att sitta framför datorn. fortsättning om varför följer nedan...

Natten mellan söndag och måndag spyde jag och jag mådde jätte dåligt, 1 rimme senare spydde jag igen. Senare på morgonen skulel jag äta och försökte dricka avslagen coca cola vilket är bra för magen när man är magsjuk och sen knäckebröd men det kom upp det med runt elva tiden. Jag fortsatte att spy hela dagen, efter det har jag mått dåligt fram tills igår, idag mår jag mycket bättre. Jag som trodde det var magsjuka, men det var värre än så det är stressen som har tagit över i min kropp.

Jag är en tjej som aldrig kan sitta still och bara ta det lugnt, jag har alltså svårt för att säga nej till saker och är därför för snäll. Jag har skola, familj, vänner, läxor, datorn, tv:n och allt annat runt omkring. Jag kan inte göra allt samtidigt och ställer för höga krav på mig själv. Det är inte så konstigt att jag lider av stress, jag är bara 17år och är redan på väg mot den berömda "väggen".
Pappa ska följa med mig till vårdcentralen nästa vecka så det får göra en undersökning på mig, ta prover och annat. När man lider av stress mår kroppen sämre emunförsvaret sänks och jag blir sämre än sämst. Det är anledningen till att jag är sjuk så mycket men jag har aldrig kännt såhär förut. Det enda jag kommer ihåg det var det som var förra året runt sommar jag kunde inte sätta mig på en buss utan kände stress dirket och började må illa och det har hållt på till och från hela tiden sen dess.

Så på tisdag ska jag prata med min handledare om detta och sen får jag ta det steg för steg. Och hoppas jag kommer tillbaka igen och att jag kommer orka att försätta detta kan få riktigt allvarliga konsekvenser senare i livet annars. Som sagt 17år och lider av stress dagligen.

mer om stress kan ni läsa om här: http://www.1177.se/artikel.asp?CategoryID=25148&PreView=

Hoppas ni får en fortsatt bra dag.
Blir nog en bloggning till idag.
GLAD PÅSK!

4 kommentarer:

Anonym sa...

hur kommer det sig att du inte kan ta det lungt något typ, sitta och läsa en bok, får du sånna stress anfall då också?

Eleonor-Maj-Sjöberg sa...

Svar till Anonym.
Jag kan bara inte ta det lugnt, jag måste ha något att göra. sitta och läsa en bok är för lugnt. Det lätaste är väl se en film eller något men blir lika rastlös av det.

Anonym sa...

Och du som såg så glad och frisk ut idag när jag såg dig!!!

Usch, jag lider verkligen med dig och tycker det är starkt av dig att berätta om ditt tillstånd. Försök att ta det lite lugnare för vi är många som bryr oss om dig!

Ett litet tips är att gå promenader och ta kort. Det är bra för både psyke och själ och du är så duktig på det :)

Bamsekramar från din kusin Camilla

Jåwnas sa...

Är du rastlös? känns det som att varje dag är som en söndag? då vet jag hur det är, tro mig. hoppas det blir bättre. kram