tisdag 21 april 2009

må bra stolen!

en sånn där jobbig och hemsk dag.
haft sjuk mycket tankar inom mig och mått väldigt dåligt. e

Det började med i en stol i skolan " må bra stolen" då man skulle säga en positiv egenskap om sig själv och sen skulle de andra också säga en positiv sak till den som satt i stolen. Men jag vet att hälften av de som sa saker till andra inte menar det som sägs, jag tycker bara det är kränkade och nertryckande att höra när folk ljuger. Det är ju bättre att säga sanningen!

Min positiva egenskap var iallafall att "jag är bra på att lyssna på andra"
Grejen är det att jag lyssnar hellre på andras problem än att prata om mina egna för jag tycker inte att man ska låta sina problem gå ut över alla andra. Jag vill att ni ska prata med mig och kunna lite på mig, prata på och säg vad ni tycker, jag håller ändå tyst om det.

Jag själv har hur mycket motgångar och problem som helst i livet, men jag vill inte säga till någon hur jag känner. För folk kommer bara säga att det inte är något stärre problem, men det är inte så konstigt när jag inte vågar säga exakt allt jag känner! Jag har gått hos kurator bara för att jag ska våga öppna mig själv mer, men det hjälper inte för jag frå inte fram ett enda litet ord mer än om hur klassen och alla andra mår.

Jag vill kunna öppna mig själv och säga vad jag tycker och känner. Jag skulle vilja att någon någon gång skulle titta mig i ögonen och säga hur mycket jag betyder för den, en kram ibland skulle heller inte vara fel. Men att bara höra orden av att" du betyder mycket för mig" och mena det, det skulle betyda mer än något annat för mig just nu!

Ni vet att jag finns här för er alla som behöver prata, min telefon är på dygnet runt. Ni får ringa/smsa hur mycket ni vill även när jag sover! Jag lovar er att jag ska göra allt för er, för att ni ska må bra. ni är viktigare än mig själv. Så lova mig det alla ni som behöver ring eller smsa mig!

3 kommentarer:

sebbe sa...

<3

Katarina sa...

Finns här ifall DU behöver prata!

Linus.. sa...

Men vem ska lyssna när du behöver öppna dig? Du vet att jag finns, även om jag håller lite avstånd, har försökt hjälpa dig förut och gör det igen, allt du behöver göra är att skriva/prata.