torsdag 3 december 2009

olycka på väg 182.

Idag är det den 3:e December och vilken händelserik dag det har varit idag.
Besök hos läkaren gick bra, sen de roliga lektionerna med Linda och Cristina, man är glad av att ni finns där för oss.

Efter skolan for jag hem till Malin, pappa hämtade upp mig och vi började resan hemåt, halt var det så vi körde lugnt.. Mellan Herrljunga och Ljung på ett ställe som heter Grude så hade vi en modepist framför oss, och märkte att han körde lugnt och hade även fötterna nere som stöd.. Så kommer det först en skarp vänster sväng, sen en liten tillbaka åt höger. Helt plötsligt ser jag i döda vinkeln, ett rådjur och skriker Rådjur.. Med en smäll studsade "in" i bilen. Framskärm sönder, ruta sönder, framdörr bucklor och backspegeln. Det var min första olycka jag varit med om.. Det värsta ar att se rådjuret lida.. men det dog så snabbt ändå. Jag och pappa klarade oss bra utan några skador, jag har varit i chock några timmar men det börjar släppa.

Nu ska jag krypa till kojs.. PUSS!

2 kommentarer:

Kiri sa...

Stackars rådjur D: Men är man så dum får man nästan skylla sig själv o: Man hoppar ju inte på en bil som rör sig direkt.. :P

Anonym sa...

om de nu sprang in i framskärmen hur kan du då ha sett de i döda vinkeln? me tanke på att döda vinkeln är snett bakom bilen