söndag 14 mars 2010

jag älskar dig.

Det kommer bli ett långt inlägg nu

Helgen började med massa roliga bravader. Sexparty hos S och där M var flickan som sålde sexleksakerna. Lite saker blev allt inhandlat och hela fredagen gick som planerat om inte bättre. Somnade gott senare den kvällen.

Lördagen; vaknade vid halv tio lagom sent då mäklaren skulle ha visning på huset klockan 12:00. Så jag behövde städa undan innan de kom samt att jag skulle duscha och äta frukost. Föra över pengar på mitt konto osv. Iallafall kvart i tolv ringer jag Pappa och säger att jag fört över penagr på mitt konto. Han låter väldigt borta och jag märker snabbt att han inte tar in det jag säger. I ropar i bakgrunden att pappa ska in på sjukhus.. Jag får prata med I som inte alsl mår speciellt bra och skakar. Jag får vet att han ramlat och måste in till akuten, mer än så vet jag inte. Jag ringer gråtandes till Mamma och berättar vad som hänt, hon ebr mig lugna ner mig. Jag var tvungen att fixa det sista innan mäklaren kom och för att sedan ta ut Turbo och gå till tåget. Märklaren kom precis när jag låste dörren.

Jag halv springer ner till tåget för, men insåg att jag ahde 25 minuter kvar tills tåget kom. Väl i herlrjunga är mitt tåg sent 1 timme och jag som hade brottom ner, ville veta hur det gick för pappa. Iallfall jag går till Shell och är emd Sofia, hon lugnar ner mig rejält. Klockan 13:50 går jag till stationen igen och mitt tåg är mer försenat. Då kommer ett x2000 och jag fick åka emd det istället. Jag möter upp mamma på centralen och vi åker hem.

Väl hemma letar jag upp nummret till KBA sjukhus, och då säger dem att han är enrskickad till Varberg för ahn måste in på röntgen osv. hela dagen gick åt till telefonsamtal, en orolig dotter och anhöriga från alla håll. Får iallafall veta att han kommit fram och jag går till affären och köper Fodis inför Finalen i globen. Finalen drar igång och jag är orolig inte hört något från pappa på hela dagen. Klockan 22:00 ringer pappa och säger att de är hemma i Kungsbacka igen iallafall, en lättnad föll över mig.

Han fick alltså en kraftig hjärnskakning, benen på stegen höll inte och vek sig, samtidigt skulel han ta emot en gren som föll åt fel håll när han sågade, antagligen var grenen så tung att stegen inte höll. Pappa ramlar baklänges, slår i huvudet i asfalten, ligger avsvimmad i 6-7 minuter sen hittar grannen honom. han har inget minne och vet inte om att han sågat ner grenar från trädet. Samt att han blödde från huvudet, munnen och ja på många ställen. Den tunga grenen kom även över honom. Så han mår inte sådör jätte bra just nu. Men det fanns inga skador på hjärnan så att han fick åka hem. Jag kan fortfarande inte fatta det som hänt. det har varit en riktigt jobbigt helg. Att inte veta hurd et går, eller någonting suger riktigt mycket! Jag går och lägger mig och försöker sova några timmar.

På söndags morgonen ringer pappa och ska hämta mig vid halv fyra, jag ebr att han inte ska köra bil. men läkarna bedömde att det var okey. Ialflall han hämtar mig och vi pratar om hur allt varit osv. Jag frågade han; komemr du ihåg att jag ringde och sa att jag förde över pengar till mitt konto. Men det gjorde han inte. Det han minns är att grejen började gå åt hans håll. sen är minnet borta ungefär 30-1 timme efter åt. Men nu komemr han ivåg det mesta iallfall.
Jag och syskonen har även sagt till han att han inte är 25 längre som han verkar tro utan att han är 65 och att han blir äldre. han borde ta det mer lugnt!

Jag älskar dig pappa.

Detta var helgen i stort, nu ska jag snart lägga mig i sängen och plugga Svenska nationella!
God natt!

1 kommentar:

Tobias sa...

du hinner med mycket på en helg. Gött att din pappa klarade sig med lindriga skador:)